MUSKA PIRASA DOLMASI


MALZEMELER:

Yarım kilo pırasa( beyaz yeri biraz kalın olsun)
200 gr kıyma
1 Su bardağı pirinç
1 Çay bardağı ince bulgur
1 Orta boy kuru soğan
1 Yemek kaşığı salça
Biraz maydonoz
Tuz, karabiber
YAPILIŞI:

İlk önce pırasaları haşlayalım. Bunun için pırasa beyaz kök kısımlarını ortadan ikiye sadece iç kısımları kesecek şekilde  ayıralım. Kaynamış suda haşlayalım. Yumuşayınca çıkartalım. Diğer

yandan içi için bir kaseye kıymamızı koyalım. Üzerine soğanımızı ince ince kıyalım ve geriye kalan malzemeleri de ekleyip iyice karıştıralım. Pırasadan bir yaprak alalım düz bir zemine serelim iç malzememizden koyup muska şeklinde  saralım. Tencereye sardığımız muskaları dizelim. Üzerine zeytinyağlı salçalı sos yapıp dökelim. Hafif ateşte pişirelim. Sıcakken servis edelim. Afiyet olsun sevgiler..


9 yorum:

emelce yemek dedi ki...

bayilirim , zor is,tek tek ugrasmasi ,ellerine saglik

humeyra dedi ki...

Tam artık pırasa almama kararı almıştık ki tarifinizi gördüm, kararımdan vazgeçtim. Bu tarif denenmesi gerekn bir tarif, ellerinize sağlık.

**sema** dedi ki...

çok değişik bir tarif.. elinize sağlık.. çok lezzetli görünüyor;)

minimutfaktan dedi ki...

Değişik lezzetler lazım demi, sıradışı olmuş ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

emeğine sağlık bana çok zor geliyor böyle ugrasmak sanırım bebekten kaynaklanıyor pratik şeylerle geciriyorum hep vaktimi mutfakta:((mutfağı özledim:((
sevgiler canım..

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım bende pırasayı bu şekilde dolduruyorum ve çok seviliyor nefistir eline sağlık hatta şu an yapılmayı bekliyor dolapda yarına inşaallah:)))
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sema Hanım nerelerdesınız sızı ve tarıflerınızı cok ozledık lutfen blogunuza ve bızlere gerı donun sevgıler

Disalce dedi ki...

ellerine sağlık..prasa sevmem.ama seven bir insan için harika gösterişli bir tarif..ellerine sağlık tekrar.....

Sevil Şahin dedi ki...

Semacım ellerine sağlık
sevgiler

Yorum Gönder